Toimitusehdot

Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden hinnat näkyvät verkkokaupassa tuotteiden yhteydessä. Hinnat sisältävät toimitusmaksun.

Maksutavat

Verkkokaupan ostokset, tilaustuotteet sekä niiden toimituskulut maksetaan ostoksen tai tilauksen yhteydessä valitulla maksutavalla. Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay. 

Toimitusmaksu

Pakkaus- ja toimituskulut sisältyvät tuotteen hintaan. 

Toimitukset

Tilatut varastossa olevat tuotteet lähetetään 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Jos tilattu tuote on loppunut varastosta, asiakkaaseen otetaan yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Tilaustuotteiden osalta annamme arvion toimitusajankohdasta tilaussopimuksen yhteydessä. Tilauksen toimittaa Matkahuolto. Pakettina lähetettävän tuotteen toimituspaikaksi voi valita noudon lähimmästä Matkahuollon toimipisteestä. 

Tuotteen palautus tai vaihtaminen

Palauttaminen on helppoa, mikäli tilaamasi tuote ei miellytäkään. Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus ei koske tilaustyönä tehtyjä tuotteita. 

Virheettömän tuotteen palautuksesta tai vaihtamisesta on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Emme hyväksy ilman palautusilmoitusta tehtyjä asiakaspalautuksia. Halutessasi palauttaa tuotteen lähetä sähköpostia osoitteella ville.aalto@vevia.fi. Palautusilmoituksen lähetettyäsi odota ohjeita. Vevia Finland Oy lähettää ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen ohjeet tuotepalautuksen toteuttamisesta. Palautuksesta on sovittava 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. 14 päivää lasketaan siitä ajankohdasta, jolloin tilattu tuote/tuotteet on ollut noudettavissa Matkahuollon toimipisteestä.

Palautettavan tuotteen tulee olla kaikin puolin samassa kunnossa kuin ostettaessa: käyttämätön, ehjä, käsittelemätön, puhdas, tuoksuton, pesemätön ja alkuperäispakkauksessaan. Hinta- ja tuotemerkintöjen on oltava alkuperäisillä paikoillaan. Tarkastamme tuotteiden kunnon ennen maksun palauttamista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, emme voi hyvittää tuotetta. Tällöin palautuksen voi lunastaa takaisin joko noutamalla sen varastoltamme tai maksamalla postikulut.

Tuotevirheen korjaaminen

Jos toimitettu tuote on vioittunut, asiakas tekee verkkokaupalle tuotteesta virheilmoituksen ja palauttaa vioittuneen tuotteen edellä kuvattuna asiakaspalautuksena. Ilmoitus tehdään osoitteeseen ville.aalto@vevia.fi. Palautamme rahat vioittuneesta tuotteesta tai vaihtoehtoisesti toimitamme uuden tuotteen vioittuneen tilalle.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista perimme palautuspostikulujen lisäksi 20 euron käsittelykulun. Paketin jälleenlähetyksestä perimme 10 euron maksun.

Palautusten ja vaihtojen käsittely

Saatuasi palautusohjeet täytä sähköpostitse saamasi, itse tulostamasi palautuslomakkeen tiedot. Pakkaa lähetys huolellisesti ja liitä palautuslomake lähetykseen. Muistathan, että sinä olet asiakkaana vastuussa siitä, että palautuksesi tulee perille meille. Olet myös vastuussa siitä, että paketti sisältöineen on vaurioitumaton.

Palauttaessasi verkkokaupasta ostetun tuotteen, tuotteesta/tuotteista maksettu hinta hyvitetään takaisin samalle maksutavalle, josta tilauksen summa on veloitettu. Palautusten käsittelyaika on korkeintaan 2 viikkoa. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. Jos tilaukseesi on liittynyt tiettyä ostomäärää koskeva kampanja-alennus eikä edellytetty ostomäärä palautuksen jälkeen enää täyty, vähennämme kyseisen alennuksen palautettavasta summasta. Käsiteltyämme palautuksen hyvitämme palauttamiesi tuotteiden hinnan mahdollisimman pian. 

Erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)

Vieritä ylös